IzumiEdelmira's FotoPage

By: IzumiEdelmira Azwin

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  >  >>]    [Archive]
Wednesday, 4-Nov-2009 11:56 Email | Share | | Bookmark

rie nie is my bezday ...
ari nie tidak seperti tahun2 yg lepas ...
ari nie d sambut keseornagn tanpa 'teman' d cc....
tanpa jambagan bunga ..
tanpa lilin d tiup ...

ya allah kau kuat kan laaa hati hamba mu nie ...
d kala nie hati ku tersangat sakit ...


Wednesday, 28-Oct-2009 13:33 Email | Share | | Bookmark
.. HOPE...

 
 
baju hijau Datok Najib
View all 6 photos...
On The Untainted Faces of These Children, I See the Light
In Their Guiltless Hearts There Lies a Dream
If Restlessness Manacles All
If Greed Overwhelms Us
Then Where do They Place Their Hopes
On Our Shoulders Lies a Mountain of Responsibilities
Meeting The Vow Fulfilling The Pledge
Come Together
Friends and Family, Associates and Adversaries
Set Aside the Divergence, Extends More Honesty
Let's Stride With Me
Together We Move, Together We Take The Same Course
1 Voice, 1 Dream, 1 Hope, 1 Malaysia

by Dato' Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak, July 11,2009


Tuesday, 27-Oct-2009 11:43 Email | Share | | Bookmark
4 kaum lelaki bnama SUAMI&rujukan 4 kaum ISTERI-DrFadhilahKamsah

1. Selalu menghargai usaha dan penat-lelah isteri, terutama isteri yang bekerja dan sama-sama terpaksa menanggung hutang suami.

2.. Bila isteri bercakap, pandanglah mukanya dan buka telinga luas-luas. Biar apa yang dikatakannya masuk telinga kanan dan
tersumbat di telinga kiri. Sambil tu otak suami kenalah memproses informasi yang diterima daripada isteri dengan bijak serta prihatin.

3. Jangan sekali-kali membandingkan masakan isteri atau cara isteri menghias rumah dengan mak anda kecuali masakan/cara menghias
isteri anda lebih baik dan canggih dari emak anda..

4. Jangan demand sex sekiranya isteri tak ada mood atau letih. Agama suruh kahwin bukan semata-mata untuk penuhi nafsu syahwat saja.
I thought wives are only supposed to provide that service, bukannya jaga anak, masak, mencuci dan sebagainya!

5. Kalau pasangan dah ada anak, sama-samalah menjaga anak. Benih dari awak juga. Ada suami, isteri sedang makan disuruh cebok kencing n
berak anak sedangkan suami duduk tersandar kekenyangan macam maharaja.

6. Jangan sekali-kali duduk tersandar depan TV atau relax-relax sedangkan isteri bila balik dari kerja, buka saja kasut terus masuk
dapur, memasak, mengemas, membasuh, kejar anak dsbnya. Berbulu mata dan sayu hati isteri bila kami tak cukup tangan nak menguruskan
rumahtangga sedangkan suami lepas tangan.

7. Sekiranya suami makan dahulu, tinggalkan sedikit lauk utk isteri. Jangan bedal semua sampai turn isteri yang tinggal cuma
ekor ikan sekerat, janggut sotong dan ekor taugeh. Frust, tau tak!

8. Kalau nak ajak member bertandang ke rumah, beritau isteri dulu, kalau boleh sehari-dua in advance.. Jadi bolehlah dia memasak yang
best-best dan mengemas rumah cantik-cantik. Bayangkan perasaan isteri kalau tetamu datang terpacak sedangkan kain-baju masih berlonggok
belum sempat dilipat, permainan anak masih berselerak dan isteri cuma masak mi maggi saja (bukan soal malas masak tapi nak tolong jimatkan
perbelanjaan keluarga)

9. Jangan sekali-kali menyakat isteri tentang saiz badannya yang semakin sihat atau semakin melidi. Tengok body sendiri dalam cermin dulu.

10. Jangan kentut depan isteri. Masa bercinta dulu kenapa boleh control kentut?

11. Hormatilah ibu-bapa dan kaum keluarga isteri walaupun anda cuma main wayang, bodek mereka masa nak mengurat isteri anda dulu. Jangan
sekali mencaci mereka walaupun secara bergurau.

12. Jangan kedekut dengan isteri serta keperluan rumahtangga.

13. Jagalah maruah anda sebagai suami dan lelaki. Selagi boleh, jangan bebankan isteri dengan masalah kewangan anda. Selalunya
perempuan ni, semakin suami "degil" tak nak minta pertolongan, selagi itulah dia rela nak tolong.

14. Jangan bersepah dan bersikap pengotor. Dah buka baju, letakkan dalam bakul baju kotor, dah cungkil gigi, buanglah dalam bakul sampah,
bila dah guna ubat gigi bubuh balik penutupnya, dah ambil sesuatu barang simpan balik ditempat asal, dah berak flush. Susah sangat ke
nak buat macam tu? Semua nak kena ajar ke?

15. Rajin-rajinlah bertanya isteri kalau dia perlukan bantuan anda dengan kerja rumah/menjaga anak. Tapi jangan tanya dua tahun sekali.
Jangan tunjuk rajin bila ada tetamu di rumah saja.

16. Hormatilah isteri anda sebagaimana anda mahu dihormati. Isteri pun manusia. Allah berikan banyak keistimewaan kepada para isteri tapi
diputar-belitkan tafsirannya oleh orang lelaki untuk kepentingan diri sendiri.

17. Jangan main kayu tiga dengan perempuan lain. Main lain lagi tak boleh. Kalau isteri awak yang buat, tentu awak tak boleh tolerate,
jadi mengapa isteri awak kena tolerate kalau awak buat?

18. Kalau tak menyukai sikap atau perbuatan isteri, tegurlah secara baik, jangan asyik nak menengking aja. Kalau awak sakit nak mati
nanti, siapa yang kena jaga awak? Bai jual roti? Apek jual sayur? Jiran sebelah rumah awak?

19. Kalau isteri nampak tak sihat, cepat-cepatlah bawa jumpa doktor. Tunjuklah anda mengambil berat tentang dirinya. Jangan sampai
isteri nak mampus pun tak perasan.

20. Berbincanglah dengan isteri sebelum sesuatu keputusan dibuat.Walaupun suami megah ada kuasa veto, tak jadi bapok kalau pendapat
isteri diambil kira. Pokok pangkalnya ialah timbangrasa dan saling menghargai. Cubalah ketepikan ego yang keterlaluan. Bukannya laku bila
dah mati nanti.

21. Dalami agama dan bimbinglah anak isteri dengan ikhlas seperti yang dituntut agama. Ingat, kalau seorang suami masuk syurga, besar
kemungkinan isteri pun masuk syurga. Kalau suami masuk neraka belum tentu isteri juga masuk neraka. Kalau isteri masuk neraka, besar
kemungkinan suami juga masuk NERAKA tapi kalau isteri masuk syurga belum tentu suami pun masuk syurga.Ini bukan rekaan saya tapi saya
dengar dari seorang ustaz.

22. Berusahalah dengan ikhlas untuk mempertahankan keharmonian rumahtangga. Jangan buat apa yang isteri tak suka. Percayalah, kalau
suami buat baik sekali dengan isteri, isteri balas sepuluh kali

23. Jangan buat donno kalau isteri merajuk atau berkecil hati. Kalau perlu minta maaf, minta maaf, kalau perlu dipujuk, pujuk. Hati
orang pompuan ni sensitif. Kalau kami rasa suami tak ambil kisah, perasaan bagai dihiris-hiris. Perkara yang dipandang remeh oleh suami
boleh menjadi kanser kepada isteri. Kepada para suami khususnya dan kaum lelaki amnya, janganlah dianggap masalah hati dan perasaan orang
perempuan ni enteng sahaja.


Allah s.w.t. berfirman

"Dan ketahuilah bahawasanya Allah mengetahui apa yang didalam hatimu,
sebab itu berhati-hatilah dengan Tuhan"

SEORANG ISTERI MENELAN SETIAP TUTUR KATA SI SUAMI WALAUPUN PEDIH…
NAMUN KETAHUILAH, SEJAUHMANA KESABARAN SEORANG ISTERI ITU AKAN ADA HADNYA….
DIA JUGA PUNYA PERASAAN YANG TERSIMPAN DI DALAM….


Friday, 23-Oct-2009 12:00 Email | Share | | Bookmark

When I think of you,
I think only of how lucky I am to have you in my life.
So many times our paths had come so close, yet never crossed
When they finally did, I knew I belonged in your arms.

The way you smile when I make you laugh
The tender way you hol...d me near
The look in your eyes when you tell me you love me
All fill me with wonder

I thank heaven every day for the gift of you and your love,
and I hope and dream of our future together
I love you more than I thought possible
Yet my love keeps growing as each day passes.

I belong with you and you with me
and with the love between us
we'll be together for eternity.

sElangKAh deMI selANgKAh..
BERjalAn DAn BerJALAN..
terKAdaNG bERpimPiN tangAN..
TERkaDAng berIrinGAN..

COulD i HAVe tHAT SmIle forever?
HATI kU BerBunGA..
MAtaNya memANcarKAN bahAGia..

lEna Ku KerNa-NYA yang MAHA ESA..

tERCiPTAnYA DIA MANUSIA YANG ISTIMEWA




Thursday, 22-Oct-2009 16:40 Email | Share | | Bookmark
.... ya Allah ..

 
Ya Allah..
pe yg patut aku lakukan
untok merungkai segala kekusutan dlm hati ku ..
kau berilah ku petunjuk YaAllah ..
kau tabah kan laa hati ku untok merelakan sume yer ..
kau beri lah sedikit gambaran ape sbnr yer dalam hati ku ini ...
sesungguh yer kau laa Maha Mengetahui segala yer ..
..................... amin.....


[<<  <  [1]  2  3  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net